Chinaunix首页 | 论坛 | 博客
  • 博客访问: 71164
  • 博文数量: 46
  • 博客积分: 1458
  • 博客等级: 上尉
  • 技术积分: 120
  • 用 户 组: 普通用户
  • 注册时间: 2007-04-03 01:00
文章分类

全部博文(46)

文章存档

2018年(39)

2012年(2)

2011年(1)

2009年(4)

我的朋友
最近访客

分类: IT职场

2018-03-29 08:43:07

第四節 《早上無太陽》和《旭日春風》

  1981年,有商台廣播劇主題曲《早上無太陽》,是狄茂夫曲、周聰詞、陳美玲主唱,後收錄於陳美玲《愛痕》大碟。是年,周聰又為陳美齡創作《旭日春風》,一手包辦詞曲,收錄於《痴戀.忘憂草》大碟。這兩張大碟,出版時間應是很接近的。看香港電台圖書館的唱片編號,《痴戀.忘憂草》大碟是LP0015754-00,《愛痕》大碟是LP0015758-00,看來,陳美齡的《痴戀.忘憂草》比陳美玲的《愛痕》要早面世一些日子,相差可能僅是兩三天。筆者要這樣根究,是因為,《早上無太陽》和《旭日春風》兩首作品的詞意,都可能有周聰的弦外之音,而兩首作品乃是同期產生的。

 

  到1982年,周聰與陳冠中合把姚敏所作的《叮噹曲》改填為粵語版,亦是陳美齡主唱。

 

  1984年一月初,寶麗金唱片公司替商台出版了一張商台一台DJ紀念唱片《一曲寄心聲》,其中吳惠齡主唱的《只有清風知》,是由李亦成作曲,周聰填詞。

 

  在五十年代,周聰包辦詞曲的《家和萬事興》,在六七十年代成柔經典的粵語兒歌。他在七十年代末和八十年代初,曾協助梁樂音出版兒歌錄音,填了好些兒歌歌詞。據音樂收藏家洪貫勇先生提供的資料,計有出版於1979年的《小時候小村莊》,由梁樂音指揮凱莎兒童合唱團演唱,這錄音中既有周聰舊日的名作《家和萬事興》、《高歌太平年》、《歡樂鈴聲(舊稱《聖誕歌聲》)》,也有周聰據外國兒歌填詞的《排排坐》(調寄《If You’re Happy And You Know It》)、《好心得好報》(調寄《Oh Susanna》),以至據舊國語時代曲填詞的《小村莊》(調寄《上花轎》)、《父母恩》(調寄《好春宵》)等等。另一輯兒歌錄音《快樂誕辰.青春舞曲》出版於1980年,由梁樂音指揮聲威兒童合唱團演唱,當中的周聰作品包括:小花貓(調寄《小白船》)、開心一世(調寄《啞子背瘋》)、春天舞曲(調寄《青春舞曲》)以及周聰的舊作《家和萬事興》。當中還有一首周聰作曲、鄭國江填詞的《吹泡泡》。

 

  除了兒歌,周聰也一直有創作廣告歌曲,但現在能肯定是周聰創作的已經不多。其家人最肯定的是:「位元堂養陰丸」粵語廣告歌曲,歌詞部份是出自周聰的手筆!

 

  八十年代,周聰偶然也會接受傳媒訪問,筆者曾剪下刊在《文匯報》副刊的一篇訪問,執筆者為胡人,惜沒有記下剪報日期,但估計是1986年左右,因為訪問中提到的歌曲《情變》和《壞女孩》都是面世於1986年的。訪問內容如下:

 

  好耐冇入過商業電台探班,一台主任周聰見胡人駕到,特備一級中國名茶奉客,令到胡人受寵若驚。其實周聰除咗係商業一台主任之外,重係早期紅透半邊天嘅粵語流行曲填詞人,我於是就打蛇隨棍上,同亞聰哥傾吓填詞嘅嘢嘞!

 

  胡:聰哥,最近重有冇顯吓身手,填吓歌詞咁哩?

 

  周:極之少咯!近十年嚟,間中我都會同D老朋友填吓廣告歌,算係幫吓老友,二來又自己過吓癮。

 

  胡:點解你唔填吓啲流行曲呢?

 

  周:呢樣同我嘅身份好有關係,我依家係商業一台嘅節目主任,同唱片公司嘅關係拉得好近,講得唔好聽啲嘅就係大家周時都會有互相「利用」嘅機會,所以喺我個方面嚟講,係唔方便主動開口向唱片公司話要佢地畀啲歌我填,因為一開口,人地可能會因為我嘅職位關係而特別關照我,咁就死嘞,可能會觸犯反貪污法例架!咁既然我唔向唱片公司開口,唱片公司自然唔會主動搵我,咁我就冇再填流行曲咯!

 

  胡:嘩!聰哥,咁你公私都分得好清楚喎,問番你以往填詞啲嘢嘞!你一共有幾多首作品呢?

 

  周:我大概喺五九年(筆者按:這是明顯記錯,應是1952年)開始填詞,依家數數吓,我填過嘅歌都有二百幾首咯!雖然數目唔算係特別多,但係因為只係喺五年之內嘅事(筆者按:這處亦錯,單是為和聲歌林旗下的歌曲填詞,都超過十年),所以我都算得係多產架嘞!

 

  胡:咁以前你填詞嘅時候,使唔使要喺乜嘢特別嘅環境之下先到有靈感嘅呢?

 

  周:咁又冇個喎,無論喺交通工具上,喺寫字樓抑或喺洗手間,只要意念一到就可以填到詞架嘞!

 

  同周聰傾開填詞嘅嘢,佢老人家都有唔少見地,我亦都好有興趣知多啲從前填詞嘅嘢,所以就同佢一路飲中國名茶,一路繼續傾嘞。

 

  胡:周生,你覺得廿年前嘅詞同今日嘅詞有啲乜嘢分別呢?

 

  周:最大嘅分別係以前嘅詞比較婉轉,而今日嘅詞就比較直接好多,例如以前好興「見花憶妹」,或者「柳岸旁邊影一雙」等等,依家就唔同嘞!啲歌詞直截了當,例如《情變》、《壞女孩》、《愛情組曲》嘅歌詞都好直接咁講出要講嘅嘢,極之配合時下年青人嘅作風。

 

  胡:六十年代粵語流行曲畀歐西流行曲嘅鋒芒掩蓋,會唔會嗰陣時歌詞嘅水準參差有關哩?

 

  周:啊!關係當然有啦!但係並唔可以全部賴晒歌詞嘅!

 

  胡:咁其他原因係乜嘢呢?

 

  周:同製作水準有關嘅,因為喺六十年代嘅時候,歐西流行歌曲嘅製作水準已經好高,而粵語流行曲嘅製作水準就停留咗,啲年青人聽咗之後好容易比較優幼劣,所以粵語流行曲畀歐西流行曲撳死,而且重畀啲年青人視為老土添!

 

  胡:講開又講!點解當時粵語流行曲嘅製作咁差呢?

 

  周:呢樣嘢就同經濟活動好有關係嘅!第一,廿年前香港人口冇依家咁多,第二,當時啲人生活水準低,買得起唱機或者錄音機嘅人就少之又少,大家只好從收音機度聽到歌,既然唱機同錄音機唔得普遍,唱片同錄音帶嘅銷路自然好低,令到唱片商利潤薄,咁自然就冇額外資本去投資新器材,而因為報酬低,亦都唔可以刺激人才,呢啲都係先天不足之過,相反,啲歐西流行曲有世界市場,所以一切製作條件都優厚。

 

  從這篇訪問,我們可以粗略地了解到為何八十年代之時周聰填寫粵語歌那樣少?也可聽他親自分析六十年代粵語歌唱片出現困局的緣由。

 

第五節 1988年榮休

  據說,八十年代中期開始,周聰一直想退休,但由於一直未物色到合適人選,所以他到了六十三歲多才退休,那是19883月的事,退休時他的職位是商業電台一台節目總監。當時,商台設榮休宴,席上更獲贈金咪以誌留念。在退休初期,周聰仍屬商台顧問。

 

  周聰退休後不久,便偕同家人移居美國三藩市,安享晚年。1993711日上午十一時,周聰因胰臟癌病逝於三藩市東華醫院,享年七十一歲(按:華人習慣,是把實際歲數加天地人三歲,即實際歲數是六十八歲),安葬於聖馬刁百齡園基地。

 

 

 

 

 

 

 

阅读(353) | 评论(0) | 转发(0) |
给主人留下些什么吧!~~